Com contactar amb els clients
 

Un dels principals recursos per a contactar amb els possibles clients són els directoris d'empreses, mitjançant la inclusió d'un anunci com a empresa proveïdora o bé cercant possibles empreses clients.

A part de les bases de dades generals (p.e pàgines grogues, camerdata, acicsa, europages, etc.) existeixen alguns directoris especialitzats.

També es poden posar anuncis en revistes especialitzades que es distribueixen a professionals del sector pertinent.

Una altra opció és incloure ofertes i demandes en pàgines web especialitzades en el comerç de productes agrícoles per internet. El problema és que no es té gaire control sobre qui accedeix a aquesta informació.

D'altra banda, una de les millors accions comercials per a obtenir informació sobre novetats i competència o contactar amb futurs clients és assistir a fires sectorials, ja que des del principi s'estableix un contacte presencial que és molt important per a futurs negocis. La possibilitat més econòmica és visitar la fira i contactar amb les empreses expositores. Una altra opció és tenir un estand, tot i que els preus són més o menys carns en funció si es tracta d'una fira local o una d'àmbit nacional o internacional.

A nivell local, a part de les múltiples fires medievals i de productes ecològics, hi ha algunes fires especialitzades en plantes aromàtiques i medicinals (PAM). A nivell internacional les PAM estan englobades en fires del sector ecològic, salut i benestar, alimentació o ingredients químics per a la indústria, etc.

Finalment, una altra forma de trobar clients consisteix en contractar els serveis d'un agent distribuïdor o un representant. Un representant és més car, però en el cas dels distribuïdors cal tenir en compte quina cartera de productes tenen i la importància de la nostra gamma de productes respecte a les altres referències, ja que això farà que hi destinin més o menys temps.

 

Endarrere